Naujos temos kūrimasAtsakymo rašymas Puslapis 11   [ 6 pranešimai(ų) ]
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: 10 motokroso taisyklių
StandartinėParašytas: 19 Gru 2011, 15:10 

Užsiregistravo: 29 Bir 2007, 23:00
Pranešimai: 52
1. Sugebėti dirbti su sankabos ir priekinio stabdžio svertais ir laikyti vairą tuo pačiu metu.
Dažnai pasitaikanti klaida yra laikyti vairą visais keturiais pirštais ir naudoti rankenėles tik tada, kada neišvengiamai jas reikia naudoti. Šis būdas yra netikęs, nes motociklistas negali pakankamai dažnai naudoti sankabos ir stabdžio, o kai pradeda tai daryti, paleidžia vairą. Reikia laiko ir treniruočių, kad sugebėtum valdyti svirteles ir laikyti vairą. Teisinga yra naudoti vieną, arba du pirštus ant sankabos ir vieną ant priekinio stabdžio.
Pradėkite naudoti ši metodą ir jis taps jums įpročiu. Pradžioje uždekite pirštus ant svirtelių ir įpraskite taip laikyti, po to palaipsniui pradekite naudoti sankaba ir priekinį stabdį.
2. Kai nenaudojate pavarų perjungimo ir galinio stabdžio, pėdos pirštų sąnariai (balls) turi būti ant pakojų.
Pagrindine taisyklė yra ta, kad jeigu nenaudojate galinio stabdžio, ar pavarų perjungimo svirties, jūsų pirštų sąnariai (balls) turi būti ant pakojų. Kai tik atsiranda poreikis naudoti pavarų svirtį ar galinį stabdį, paprasčiausiai perkelkite čiurna į priekį ir kai nustojate naudoti perkelkite pirštų sąnarius (ball) ant pakojų.
Kai važiuojate, jūsų kojos pėda turi judėti pirmyn ir atgal nepriklausomai jūs sėdite ar stovite. Šios technikos privalumas yra tame, kad ji panaudoja dar viena kojos jungtį t.y. čiurną. Geresniam judėjimui ir pojūčiui, jūsų pėda nekliudys žemės duobėtoje trasos atkarpoje ir nebus nuplėšta nuo pakojos, taip pat apsaugosite nuo nepageidaujamo pavaros perjungimo ar stabdžio paspaudimo. Yra viena sąlyga šiam metodui: jeigu ruošiatės šokti per tramplyną, kuris yra pakankamai aukštas ir tikitės didelio smūgio, laikykite kojų čiurnas ant pakoju, kad nesulaužytumėte savo pėdos, čiurnos ar achilo. Praktikuokite, kad jūsų pėdos keistų pozicijas ant pakoju.
3. Galinio rato pristabdymas, padės išvengti jo šokinėjimo per aštrias duobes ir kliūtis.
Pradedančiajam sportininkui patekus į bėdą pvz. kai galinį ratą išmeta per aukštai, dažniausiai sustingstama ir laukia kas bus. Vienas dalykas kuri reikia žinoti, tai prispausti galinį stabdį. Jeigu manote, kad yra tikimybė, kad galinį ratą mestels į viršų, tai suspauskite galinę pakabą taip stipriai sumažinsite jos šokinėjimą. Kitą kartą, kai norėsite peršokti per didelį kupstą, ar bangą, kuris yra aštresnis nei jūs tikėjotės, pastabdykite galiniu stabdžiu ir pamatysite kaip stipriai galinė motociklo dalis pažemės ir išliks žemai. Dar viena sąlyga: jūs turite sugebėti naudoti galinį stabdį bet kurioje jūsų kūno pozicijoje.
4. Nenaudokite sankabos kai jungiate žemesnę pavarą.
Kai kurie, nelabai patyrę sportininkai, naudoja sankabą, kad pažemintu pavarą ir laiko ją išspaudę, kai stabdo ir įvažiuoja į posūkį. Perjungiant žemesnę pavarą, sankabos naudoti nereikia. Jos naudojimas stabdant, sumažina motociklo stabilumą, atjungdama stabdymą varikliu. Sankabą reikia naudoti kai aukštinate pavarą, kadangi transmisija yra veikiama variklio sukimo momento. Labai mažas sukimo momentas yra kai „gazas“ yra nuimtas ir jūs lėtėjate. Taigi nenaudokite sankabos kai žeminate pavaras ir stabdotės prieš posūkį.
5. Vairo įsikibimas ir alkūnių padėtis.
Laikykite savo alkūnes į viršų ir į šonus nuo kūno. Sportininkas praranda daug kontrolės, jei jis įpratęs laikyti rankas paprastai ir rankos dilbis yra lygiagretus horizontui, taip darydamas jis neturi teisingos svertu (ranku) jungties tarp viršutinės kūno dalies ir motociklo. Aukštas vairo laikymas ir aukštai iškeltos alkūnės leis motociklininkui panaudoti pilna „gazo“ eigą per visa jo kūno judėjimą ant motociklo. Ši technika taip pat pagerina motociklo valdymą per visa kūno judėjimo diapazoną.
6. Kūno pozicija greitėjant ir lėtėjant.
Dažniausiai kai jus greitėjate, tai laikote savo svorį priekyje, o kai stabdote gale. Kai jums nepavyksta tai atlikti teisingai jūs atsiduriate su savo kūno svoriu neteisingoje vietoje. Jūsų kūno svoris atsiduria netinkamoje vietoje ir netinkamu laiku, to pasekoje jūs prarandate motociklo kontrolę ir tenka fiziškai dirbti daug stipriau nei reikia. Trasoje didžiąją laiko dalį jūs greitėjate, todėl turite pasvirti į prieki, t.y. į greitėjimo jėgos kryptį, o kai lėtėjate, pasvirti atgal į stabdymo jėgos kryptį. Šis metodas padeda jūsų kūnui likti svorio centro taške. Motociklas ir jūs tampate vienu veikiančiu junginiu ir jūs galite ji geriau kontroliuoti.
Nebuk statula, judėk ant motociklo.
7. Ką daryti su koja kuri yra posūkio viduje.
Iškiškite koją posūkyje toje vietoje kur jūs pereinate iš stabdymo į greitėjimą (exit dex) ir grąžinkite ją atgal ant pakojos kaip galima greičiau. Dažnai pasitaikanti klaida yra: iškišti koja per anksti. Daugelis sportininku daro taip, kad palengvintų išlaikant savo pusiausvyrą. Jie daro klaidą naudodami koją, kaip svorio balanso svertą, po to daro kitą klaidą laikydami iškištą koją per ilgai. To pasekoje didesnė svorio dalis būna ant sėdynės, o greitėjant per duobes, kurios būna posūkio išėjime, daužo važiuotojo užpakalį.
Teisingas sprendimas būtų laikyti iškištą koją kuo trumpesnį laiką, t.y. ta posūkio dalis kur pereinate nuo stabdymo į greitėjimą ir vadinama „exit-dex“. Laikykite savo svorio centrą žemai ant pakojų ir naudokite motociklo valdymo svertus bei viršutinės kūno dalies judėjimą, pusiausvirai ir kontrolei palaikyti.
8. Rovimo momentas.
Rovimo laikas su kūno judesiu naudojant suspaudimą (compression) ir grįžimą (rebound) įveikiant nelygumus ir kliūtis trasoje. Jūs turite mokėti rauti motociklą atgal jei galinis ratas bando būti išmestas į orą.
Daugelis motociklininkų paprasčiausiai važinėja motociklu per nelygumus ar bangas ir niekada nebando įkrauti ar iškrauti važiuoklės. Motociklo įkrovimas/iškrovimas yra kūno ir minties sąveika. Ši technika reikalauja tikslaus laiko ir nuovokos derinio. Jūs turite išsiugdyti nuojautą kada ir kur reikia įkrauti, ar iškrauti motociklą (padėti važiuoklei susispausti ir atsileist) nelaukdami kol ji išsikraus, po to šoks į viršų.
Tai nėra tik tiesus judesys aukštyn-žemyn. Kai jūs padedate pakabai susispausti į apačią ir atsileisti į viršų, jūs turite palinkti savo svoriu į priekį ar į galą tam, kad išlaikytumėte motociklą tam tikram lygyje. Mokykitės tai daryti teisingai.
9. Kiek toli žiūrėti į priekį.
Žiūrėti pakankamai toli į priekį, reiškia būti pasiruošusiam tam kas įvyks, artėja, įvyksta.
Pagrindinė klaida yra žiūrėjimas per arti priekyje, ir nematymas kas yra toliau. Nelenktyniaukite įveiktdami po tris metrus trasos, įveikite trasą po atkarpą, po to junkite atkarpas į vieną tikslą. Kai tai atliekama teisingai, važiavimas bus greitesnis
Jūsų žvilgsnis turėtų visada stebėti trasą. Pirmiausia atkreipkite dėmesį į svarbiausius dalykus, po to į kitus dalykus ir t.t. Nustatykite patys kiek turėtumėte matyti į priekį pagal savo greitį, sugebėjimus ir trasos tipą.
Jeigu norite kažką aplenkti, žiūrėkite į priekį arba už jo, o ne į jį. Jus negalite laimėti varžybų sekdamas kitiems iš paskos.
10. Priekinio stabdžio naudojimas posūkiuose su bortu ar provėža.
Kai naudojame priekinį stabdį įeidami į posūkį, tai ne tik lėtiname motociklo greitį bet taip pat padedame išlaikyti priekinį ratą provėžoje, bei galime aštriau užsukti posūkį.
Pagrindinė klaida yra per anksti atleisti priekinį stabdį. Motociklistas galvoja, kad jis pakankamai sulėtino greitį, kad įveiktų posūkį ir atleidžia priekinį stabdį. Tuo metu yra geras momentas priekiniam ratui šokti ant borto. Profesionalai laiko pirštą ant stabdžio tol, kol atidaro „gazą“, tuo pat metu pirštas atleidžia stabdžio svirtelę. Lieskite priekinio stabdžio svirtelę tol , kol būsite pasiruošęs su didele jėga išeiti iš posūkio. Kai jūs esate posūkyje ir laikote priekinį stabdį, tai pamažina važiuoklės kampą ir aukštį, taip pat lėtina motociklą ir įgalina įveikti posūkį aštriau. Mokykitės naudoti priekinį stabdį ir „gazą“ vienu metu per visą posūkio perėjimo tašką (exit-dex). Mokėdami tai atlikti jūs niekada neišlėsite lauk už provėžo

Paruošė Arūnas (pavardė žinoma)
Idėjo Albertas 277, gal kam bu naudinga


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: 10 motokroso taisyklių
StandartinėParašytas: 19 Gru 2011, 20:49 
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Bir 2007, 23:00
Pranešimai: 1266
Miestas: Vilnius
Super.
Tokią rašliavą reiktų dėti į forumo nuolatinių žinučių lentyną. Puikus materiolas pradedantiesiems ir ne tik.

_________________
ARBEIT MACHT FREI


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: 10 motokroso taisyklių
StandartinėParašytas: 07 Kov 2012, 16:11 
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 14 Vas 2011, 11:05
Pranešimai: 53
Miestas: Telšiai
Puikus patarimai, bet man kaip ir aisku jau buvo daug kas tik zinau, kad viska dar daug tobulint reikia :) Visgi del pavaru perjungimo letinant idomu, ar tikrai galima nenaudot sankabos? Man kaip tik atrodo, kad turetu skaudziau jungtis nei jungiant i aukstesne, nes jungiant mazesne pavara turetu auksteti apsukos. Pasakykit ar kiti taip darot, ar nesidrozia pavaru deze? siaip patogu butu taip :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: 10 motokroso taisyklių
StandartinėParašytas: 09 Kov 2012, 19:52 
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 14 Vas 2011, 11:05
Pranešimai: 53
Miestas: Telšiai
na tai tenka suprast, kad visi naudoja sankaba


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: 10 motokroso taisyklių
StandartinėParašytas: 22 Lie 2012, 21:00 
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 29 Kov 2010, 16:26
Pranešimai: 138
Miestas: Kaunas
Super patarimai! Ačiū labai!

Tiesa labai kliūna sakinių struktūra, atrodo tarsi pažodžiui išversta iš kokios kitos kalbos.

_________________
Ride Smart!


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: 10 motokroso taisyklių
StandartinėParašytas: 23 Lie 2012, 23:16 
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 18 Spa 2009, 18:01
Pranešimai: 249
Gal todel kad ir yra isversta is kitos kalbos :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimasAtsakymo rašymas Puslapis 11   [ 6 pranešimai(ų) ]

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007